torsdag 29 januari 2015

Husets hjärta bjuder upp till match

Denna veckan har vi haft möte med arkitekten. För att börja planera de sista detaljerna - trodde vi! 
Det här med att rita hus är inte gjort i en handvändning har vi insett. För var ritning vi knåpar ihop och tänker "nu jädrar, där satt den!" uppstår istället nya problem. Gör man tvättstugan större blir hallen för liten. Flyttar man trappan så vardagsrummet blir några kvadrat större förstörs hela planlösningen uppe. Suck..

Den senaste (och hela projektets viktigaste) nöt att knäcka är köket. Hur ska man egentligen utforma sitt kök? 
Nu när vi äntligen ska få bygga vårt drömhus vill vi ju så klart ha allt! - köksö, skafferi, vedspis - kanske inte helt konstigt att det är lite knivigt att få ihop. Mitt drömskafferi (nära 4 kvm stort) har vi lyckats få in och vedspisen har fått en plats men var gör vi av spis och diskho. Helst ska dom va nära varann, men sätter man dom på samma bänk går inte diskmaskinen in emellan. Sätter man dom däremot på varsin sida av hörnet kommer dom antingen för långt isär eller måste vi flytta ett fönster till ett konstigt läge. Suck igen..

Vi har kommit fram till att antingen spisen eller diskhon får bo på köksön. Frågan är bara vilken av dom.

Fram tills jag och min kärlek kan ta ett beslut fortsätter jag att drömma mig bort på Pinterest









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar