onsdag 30 september 2015

Tak och missat jubileum

I lördags var det exakt ett år sedan vi satt på banken och skrev på papprena till tomtköpet. Vi blev också x antal hundratusen kronor fattigare den dagen, men vi kunde inte gjort en större vinst när det gäller plats att bo. Jag är inte en särskilt stor utövare av kristendom, jag har snarare en ganska egen och lite flummig uppfattning av det här med gudomlighet. Men när jag tänker på hur vi lyckades bli ägare av denna fantastiska plats är det nästan så jag undrar om det kanske ändå sitter en liten runlagd man i nattlinne på nåt moln nånstans och puttar en i rätt riktning. Aja, såhär andligt djup var jag inte på själv jubileumsdagen - den glömdes helt bort. Istället gjorde vi en heldags byggande för att sen däcka på soffan helt utmattade efter att först hetsätit varsin pizza. Vi vet allt hur man firar!

Mellanbjälklaget är plats och snart kan vi börja med ytterväggarna på andra våning. Det här med takstolar är ju som ni förstår liiite försenat, men det kommer!

När jag nu ändå inlett med att vara småsentimental kan jag ju lika gärna gå all in och visa lite tillbakablickar också. Enjoy!


Tomten när precis köpt den.
Helt orörd 30/9-14

                      


Samma vy 8/9-15


Vattenfylld grund 5/6-15

Utstakningen påbörjad 31/7-15


19/8-15 kantelementen på plats!

Grunden nygjuten. 26/8-15

Första väggen rest. Vilken milstolpe!!
31/8-15

Och såhär såg det ut i helgen 26/9-15



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar