måndag 7 september 2015

Framsteg, väggar och dålig prickförmåga

Nu jädrar rör det på sig uppe i Paradis! När jag åkte upp till tomten efter jobbet förra måndagen hade P och hans bror snikrat ihop och rest första väggen och när vi åkte därifrån nån timme senare var även nr 2 och 3 på plats. Sen dess har P tillbringat varje kväll där uppe för att få ihop resten. Och jag har allt hjälpt till en del jag med. Jag har till och med investerat i egen hammare och tumstock så nu känner jag mig som en riktig snickare jag också! Så länge jag inte försöker använda dom vill säga för träffsäkerhet ingick tyvärr inte i köpet. Men det är bara hälften av allt jag mätt som P har fått göra om så jag kanske ska hålla mig till tumstocken istället.

Imorgon hoppas vi få lite hjälp med resning så vi kan få de sista väggarna på plats för sen är undervåningen på klar. Då är det bara att lägga på ett kol med innerväggarna som behöver vara på plats när balkarna för övervåningen anländer nästa vecka. Efter det läggs mellanbjälklagret och sen är det dags för övervåningen. Takstolarna kommer vecka 39, fönstren är beställda och inväntas till vecka 41. Det är onekligen stressigt att få huset vattentätt innan vintern men det är bara att gasa på!


Syllen sätts på plats, det är den vi sedan fäster väggarna i

Första väggen uppe!




Här sitter jag i ett av fönstren i vardagsrummet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar